Uczniowie będą pracować w grupach 3 – osobowych. Każda grupa
otrzymuje do opracowania jeden składnik pogody. Zadaniem grupy jest
przygotowanie prezentacji multimedialnej. Na przygotowanie prezentacji każda
grupa ma dwa tygodnie.
Grupa 1 – temperatura
powietrza
Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji
multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:
1. Co
to jest temperatura powietrza?
2. Czy
temperatura jest ważnym dla człowieka składnikiem?
3. Czym
zmierzyć temperaturę?
4. Jaka
jest zasada działania termometru cieczowego?
5. Jak
jest zbudowany termometr cieczowy?
6. Jakie
są jednostki pomiaru temperatury?
7. Przedstaw
ciekawostkę, dotyczącą najwyższej i najniższej zanotowanej temperatury na
Ziemi.
Źródła:
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=376#pocz_str
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=478
http://www.label.pl/po/termometr.html
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=376#pocz_str
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=478
http://www.label.pl/po/termometr.html
Grupa 2 –
zachmurzenie
Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej
następujących odpowiedzi na pytania:
1. Co
to jest zachmurzenie?
2. Co
to jest chmura?
3. Jak
powstaje chmura?
4. Jakie
są podstawowe rodzaje chmur?
5. Czym
zmierzyć zachmurzenie?
Źródła:
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=378
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=494
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zachmurzenie
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=378
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=494
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zachmurzenie
Grupa 3 – opady i
osady atmosferyczne
Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji
multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:
- Co to są opady atmosferyczne?
- Jak powstają opady atmosferyczne?
- Jakie są rodzaje opadów atmosferycznych?
- Czym mierzy się wielkość opadów?
- Co to są osady atmosferyczne?
- Jakie są rodzaje osadów atmosferycznych?
- Jak zmierzyć osad atmosferyczny?
Źródła:
Grupa 4 wilgotność
powietrza
Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji
multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:
- Co to jest wilgotność powietrza?
- Jak można się przekonać, że w powietrzu istnieje para wodna?
- Od czego zależy wilgotność powietrza?
- Czym zmierzyć wilgotność powietrza?
Źródła:
Grupa 5 – ciśnienie
atmosferyczne
Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji
multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:
- Co to jest ciśnienie atmosferyczne?
- Jak można się przekonać, że ciśnienie powietrza istnieje?
- Jaka może być przyczyna powstawania niskiego i wysokiego ciśnienia atmosferycznego?
- Czym zmierzyć ciśnienie atmosferyczne?
Źródła:
Grupa 6 – kierunek i
prędkość wiatru
Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji
multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:
- Co to jest wiatr?
- Jak powstaje wiatr?
- Jakie są rodzaje wiatru?
- Czym zmierzyć prędkość i kierunek wiatru?
Źródła:
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=491
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=381
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiatr
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=491
http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=381
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiatr