Proces


Uczniowie będą pracować w grupach 3 – osobowych. Każda grupa otrzymuje do opracowania jeden składnik pogody. Zadaniem grupy jest przygotowanie prezentacji multimedialnej. Na przygotowanie prezentacji każda grupa ma dwa tygodnie. 


Grupa 1 – temperatura powietrza

Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

1.       Co to jest temperatura powietrza?

2.       Czy temperatura jest ważnym dla człowieka składnikiem?

3.       Czym zmierzyć temperaturę?

4.       Jaka jest zasada działania termometru cieczowego?

5.       Jak jest zbudowany termometr cieczowy?

6.       Jakie są jednostki pomiaru temperatury?

7.       Przedstaw ciekawostkę, dotyczącą najwyższej i najniższej zanotowanej temperatury na Ziemi.


Grupa 2 – zachmurzenie

Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

1.       Co to jest zachmurzenie?

2.       Co to jest chmura?

3.       Jak powstaje chmura?

4.       Jakie są podstawowe rodzaje chmur?

5.       Czym zmierzyć zachmurzenie?




Grupa 3 – opady i osady atmosferyczne

Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

  1. Co to są opady atmosferyczne?
  2. Jak powstają opady atmosferyczne?
  3. Jakie są rodzaje opadów atmosferycznych?
  4. Czym mierzy się wielkość opadów?
  5. Co to są osady atmosferyczne?
  6. Jakie są rodzaje osadów atmosferycznych?
  7. Jak zmierzyć osad atmosferyczny?
Źródła:


Grupa 4 wilgotność powietrza

Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

  1. Co to jest wilgotność powietrza?
  2. Jak można się przekonać, że w powietrzu istnieje para wodna?
  3. Od czego zależy wilgotność powietrza?
  4. Czym zmierzyć wilgotność powietrza?
Źródła:

Grupa 5 – ciśnienie atmosferyczne

Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

  1. Co to jest ciśnienie atmosferyczne?
  2. Jak można się przekonać, że ciśnienie powietrza istnieje?
  3. Jaka może być przyczyna powstawania niskiego i wysokiego ciśnienia atmosferycznego?
  4. Czym zmierzyć ciśnienie atmosferyczne?

Źródła:
 



Grupa 6 – kierunek i prędkość wiatru

Zadaniem grupy jest przedstawienie w prezentacji multimedialnej następujących odpowiedzi na pytania:

  1. Co to jest wiatr?
  2. Jak powstaje wiatr?
  3. Jakie są rodzaje wiatru?
  4. Czym zmierzyć prędkość i kierunek wiatru?